Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Chloe

Av superior - 28 februari 2012 17:22

Chloe är en amerikansk thriller från 2009 som är regisserad av Atom Egoyan med Liam Neeson, Julianne Moore och Amanda Seyfried i huvudrollerna. Filmen är en nyinspelning av den franska filmen Nathalie... från 2003.


David Stewart (Liam Neeson) fyller år och hans fru Catherine (Julianne Moore) har planerat och fixat inför festen och bjudit hem en massa vänner. Men David missar sitt plan hem och måste övernatta på ett hotell, när han väl kommer hem dagen efter tycker Cath att han verkar lite konstig och beter sig underligt så hon misstänker att han har varit otrogen under natten. För att ta reda på om han skulle va otrogen mot henne arrangerar Cath ett möte för David med den unga och vackra Chole (Amanda Seyfried). Utan vetskap om vem denna Chloe verkligen är och vad hon är kapabel till så träffas David och Chloe regelbundet på diverse olika ställen. När Chloe sen berättar vad som har hänt mellan henne och David känner Cath att hon inte längre vill veta nånting, istället börjar Chloe visa intresse även för Cath och det slutar med att dom har en het natt tillsammans. För Cath var det en engångs händelse och nu ett avslutat kapitel medan Chloe absolut inte vill avsluta deras begynnande romans. Nu står Cath inför valet att låta romansen fortsätta eller också kommer hon och hennes familj att bli förföljda av Chloe för all framtid...


Åter en ypperligt bra film med Liam Neeson, skrev om Taken häromdagen, i en av huvudrollerna. Men jag måste faktiskt säga att jag tycker att filmen höjs ganska mycket av den relativt okända Amanda Seyfried som gör en fantastisk prestation som huvudkaraktären Chloe. Nu har jag inte sett den franska originalfilmen, men jag har svårt att tänka mig att den skulle kunna va i närheten av lika bra som den här versionen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av superior - 4 april 2012 17:41

Switchback är en amerikansk actionthriller från 1997 som är regisserad av Jeb Stuart med Danny Glover och Dennis Quaid i huvudrollerna.   FBI-agenten Frank LaCrosse (Quaid) har jagat seriemördaren Bob Goodall (Glover) i över ett års tid genom hel...

Av superior - 28 mars 2012 23:51

Jag har tyvärr inte haft tid att filmblogga på ett tag nu av anledningar som jag inte tänker ta upp här, dessutom har jag inte lyckats se på någon heller under den senaste tiden.    Så det blir inte nån blogg om filmer den här gången heller, utan jag...

Av superior - 11 mars 2012 20:31

Skjut för att döda är en amerikansk actionthriller från 1988 som är regisserad av Roger Spottiswoode med Sidney Poitier och Tom Berenger i huvudrollerna.   En mystisk diamantstöld äger rum i San Francisco, men ägaren till affären förnekar att det...

Av superior - 10 mars 2012 18:50

Natt på museet 2 är en amerikansk actionkomedi från 2009 som är regisserad av Shawn Levy med Ben Stiller och Amy Adams i huvudrollerna. Filmen är en uppföljare till Natt på museet från 2006.   Den före detta museinattvakt Larry Daley (Ben Stiller...

Av superior - 8 mars 2012 17:48

Mr. Deeds är en amerikansk komedi från 2002 som är regisserad av Steven Brill med Adam Sandler och Winona Ryder i huvudrollerna.  Filmen är en nyinspelning av En gentleman kommer till stan från 1936.   Den naive Longfellow Deeds (Adam Sandler) äg...

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards